Ga naar de inhoud

Te laat subsidie aanvragen

Te laat subsidie aanvragen

De meeste ondernemers vragen subsidie eigenlijk te laat aan.

Pas wanneer:

  • het geld bijna op is,
  • de ontwikkelaar al begonnen is,
  • of de investering al besteld is.

En dat kost soms letterlijk tienduizenden euro’s.

Wat ik opvallend vind:

Veel innovatieve bedrijven denken dat subsidie “papierwerk” is.

Terwijl het eigenlijk strategische timing is.

De bedrijven die het meeste voordeel halen uit subsidies:

  • denken eerder na;
  • durven innovatie concreet te maken;
  • en zien subsidie als groeiversneller in plaats van cadeautje.

Soms zit het verschil tussen:
❌ geen subsidie
en
✅ €50.000+ voordeel

in één technisch detail of de juiste formulering.

Vooral bij:

  • WBSO;
  • MIT Haalbaarheid;
  • VIA;
  • AI-/softwareontwikkeling;
  • verduurzaming;
  • en technische innovatie.

Ik merk dat ondernemers hun eigen innovatie vaak “normaal” vinden.

Terwijl daar juist vaak de grootste kans zit.

Wat is volgens jou de meest onderschatte fout die ondernemers maken rondom subsidies of innovatie?

#subsidie #innovatie #wbso #mkb #ondernemen #softwareontwikkeling #ai #startup #rvo

Bel of mail mij gerust even als je vragen hebt.